Search
Close this search box.
به اطلاع میرساند از روز ۲۸ مهرماه لغایت ۱۳ آبان ماه مطب تعطیل می باشد .
کارگذاری لنز داخل چشمی بهتر است یا فمتو لیزیک ؟

کارگذاری لنز داخل چشمی بهتر است یا فمتو لیزیک؟

امروز ما در کلینیک چشم پزشکی هما در مورد اینکه  برای رفع مشکلات عیوب انکساری چشم کارگذاری لنز داخل چشمی بهتر است یا فمتو لیزیک ؟ صحبت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کارگذاری لنز داخل چشمی

جراحی کارگذاری لنز داخل چشمی چیست؟ 

کارگذاری لنز داخل چشمی به معنی قرار دادن یک لنز در داخل چشم به جای قرار دادن آن بر روی سطح چشم است. لنزهایی که بر روی سطح چشم قرار داده می شوند از نوع لنزهای تماسی هستند. لنزهای داخل چشم می توانند درمورد طیف وسیعی از مشکلات بینایی، نسبت به سایر جراحی ها عیوب بینایی اصلاح کند. کارگذاری لنز داخل چشمی برای اختلالاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیر چشمی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال کارگذاری لنز داخل چشمی بیشتر برای درمان آب مروارید چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لنز داخل چشمی از نظر ظاهری در مرکز شبیه یک دایره می باشد و دو طرف آن دارای بازو هایی  است که لنز را در جای خود نگه می دارند.

کاشت لنز بهتر است یا لیزیک ؟

انواع جراحی چشم برای درمان عیوب انکساری چشم 

هر چشم یک عدسی دارد که شبیه به  پنجره ای از پروتئین شفاف می باشد و پشت مردمک قرار گرفته است. پس از عبور از قرنیه کمی متمرکز می‌شود و پس از آن از مردمک چشم عبور کرده و بعد از آن می رسد به عدسی و نور را روی شبکیه چشم متمرکز می‌کند و در نهایت  تصویر را به مغز میرساند. با افزایش سن پروتئین های عدسی تغییر می‌کند و علاوه بر اینکه انعطاف عدسی کم می‌شود ممکن است قسمت‌هایی از عدسی چشم شما کدر شود. این کم شدن انعطاف عدسی باعث مشکلات مختلفی همچون دوربینی و نزدیک بینی می شود. روش های مختلفی برای درمان عیوب انکساری  چشم همچون عمل فمتو لیزیک، لازک و غیره وجود دارد.

دو نوع از درمان های موثر برای اختلالات انکساری چشم کارگذاری لنز داخل چشمی و جراحی های لیزری سطح قرنیه نظیر لازک و فمتولیزیک و به طور ویژه برای درمان آب مروارید چشم کاربرد دارد. جراحی کارگذاری لنز داخل چشمی بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که شماره چشم آنها خارج از محدوده قابل اصلاح با عمل های لیزری باشد.

کارگذاری لنز داخل چشمی بهتر است یا فمتو لیزیک ؟

 جراحی لنز داخلی چشمی می تواند همزمان با عمل آب مروارید انجام شود. آب مروارید به معنی کدر شدن عدسی کریستالی چشم است. وقتی عدسی چشم دچار  آب مروارید می شود بسیاری از اشیا و اجسام در نظر فرد تیره و تار به نظر می‌رسند و در هاله ای تیره قرار می گیرند. جراحی آب مروارید چشم شامل برداشتن لنز کدر چشم و جایگزین نمودن آن با لنز داخلی چشم  است. این دو مرحله به صورت همزمان انجام می‌شود.

جراح چشم، لنز داخل چشمی شما را از طریق اندازه گیری های ویژه انحنا و طول چشم اندازه گیری می کند و اجزای آن را محاسبه می نماید سپس آن ها را در فرمول کامپیوتری خاصی وارد می کنند تا بتوانند لنز اختصاصی شما را هنگام جراحی آب مروارید در چشم قرار دهد.

کارگذاری لنز داخل چشمی برای درمان دوربینی و چربی بینی

دوربینی و نزدیک بینی از جمله شایع‌ترین بیماری چشمی هستند. در نزدیک بینی فرد می تواند اشیای نزدیک را ببیند اما اشیا را از دور  نمی‌تواند به خوبی متمرکز کند و فرد در دیدن اشیای  دور دچار  مشکل است. در دوربینی، فرد اشیا دور را کمی بهتر از اشیاء نزدیک می بیند ولی با افزایش سن در دوربینی هم دید نزدیک و هم دید دور هر دو کاهش می یابد. روش‌های مختلفی برای درمان دوربینی و نزدیک بینی وجود دارد در شرایطی که شماره چشم فرد خیلی بالا است و ضعف چشم شدید می باشد بیمار کاندیدای خوبی برای جراحی های لیزری نیست. در این حالت شما میتوانید از انواع لنز های دائمی برای اصلاح دوربینی و نزدیک بینی استفاده کنید.

مطالب مرتبط