آبان ۱۶, ۱۳۹۵

آیا عمل جراحی چشم درد دارد ؟

برای خیلی از بیماران این سوال تکرار می شود آیا جراحی چشم  واقعا درد زیادی دارد و بعد از عمل های جراحی نظیر لیزیک ، لازک و … درد کشید ؟

شاید اولین نکته ای که قبل از هر عمل جراحی به تصور یک بیمار می رسد میزان درد جراحی باشد و این موضوع نیز در بیماران چشمی ، مستثناء نیست و در پی مراجعه بیماران ، همواره این سئوال مطرح می شود که آیا عمل چشم درد دارد؟

آیا عمل جراحی چشم درد دارد ؟

خوشبختانه امروزه با پیشرفت عرصه چشم پزشکی ، درمان انواع بیماریها و اختلالات چشمی و جراحی های متنوع مرسوم با کمترین درد ممکن انجام می شود و به همین دلیل است که برخلاف سالیان گذشته که بیماران ، مدت ها سختی های ناشی از عارضه ها و اختلالات چشمی را تحمل می کردند ،  امروزه در اولین زمان ممکن جهت درمان از طریق جراحی های مربوطه اقدام می کنند.

در عمل های جراحی نظیر لیزیک ، لازک و … از قطره های بی حسی استفاده می کنند لذا در حین عمل ، دردی احساس نمی  شود اما ممکن است پس از عمل احساس سوزش و خشکی چشم و ریزش اشک وجود داشته باشد که جدی نیست و خود به خود خوب می شود .
برای سایر عمل ها مانند پی آر کی نیز در صورت وجود درد ، از داروهای ضد درد استفاده می شود .

آیا عمل جراحی چشم درد دارد ؟

در پاسخ به کسانی که از انجام جراحی های چشمی ترس دارند باید خاطر نشان کرد که یک انسان عاقل و هوشمند ، هیچگاه لذت بهتر دیدن محیط ،اشیاء و جامعه ی پیرامون خود را به خاطر ترس کاذب از درد عمل جراحی چشم ، از دست نمی دهد.

پیشنهاد می گردد برای اینکه از دردهای عمل چشمی ترس کمتری داشته باشید ، اطلاعات لازم را از افراد مورد اطمینان خود که قبلاً تحت عمل جراحی چشمی قرار گرفته اند کسب کنید و یا بهتر است با مراجعه به چشم پزشک از نحوه و چگونگی جراحی چشم مطلع گردید تا با آرامش هر چه بیشتر و به دور از هرگونه باور غلط و اشتباه در خصوص دردهای ناشی از عمل چشم ، هر چه سریعتر برای درمان نقص بینایی خود و بهره مندی از مزایای معالجه آن گام بردارید.

آیا عمل جراحی چشم درد دارد ؟

ما در کلینک دکتر منصور همایونی ، اطلاعات تخصصی و به روز مرتبط با نحوه درمان و چگونگی معالجه بیماری چشمی شما را در قبل از جراحی در اختیارتان قرار می دهیم تا با فراغ بال و آسودگی خاطر و با کمترین استرس همراه باشید.

همچنین شما میتوانید از مطلب مفید  قبلی که درباره چشم پزشک است  ویژگی های یک چشم پزشک خوب چیست ؟  استفاده کنید