کلینیک چشم پزشکی هما

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

عینک آفتابی بعد از عمل لازک

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک چقدر است؟ پس از عمل لازک، بهتر است حداقل تا 6 ماه از عینک آفتابی در محیط های باز استفاده کنید. در این مدت، چشمان شما نیاز به استراحت دارند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ممکن است خشکی و التهاب در چشمان شما ایجاد شود.

بعد از عمل لازک چه عینکی استفاده کنیم؟

پس از عمل لازک، شما ممکن است به مدت چند هفته نیاز به استفاده از عینک داشته باشید، تا زمانی که چشمان شما به طور کامل به شکل نهایی خود ترمیم شوند.

بعد از گذشت این دوره، شما ممکن است به طور دائمی بدون عینک ببینید. با این حال، در برخی موارد، افرادی که عمل لازک داشته‌اند، ممکن است به عینک برای بعضی فعالیت‌ها احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال، برای رانندگی در شب یا برای کار با رایانه، ممکن است به یک عینک خاص نیاز داشته باشید. در این صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خاص خود انتخاب نمایید.

موارد مهم در انتخاب عینک آفتابی پس از عمل لازک

انتخاب عینک آفتابی پس از عمل لازک می‌تواند مسأله‌ای حساس باشد، زیرا چشمان شما به تازگی عمل جراحی را گذرانده‌اند و نیاز به مراقبت دارند. در ادامه، موارد مهمی که در انتخاب عینک آفتابی پس از عمل لازک باید در نظر گرفته شوند، ذکر شده:

با توجه به موارد فوق و نیازهای خاص چشمان شما پس از عمل لازک، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده تا بهترین گزینه را برگزینید.

عمل لازک چیست؟

عمل لازک (LASEK) یک روش جراحی برای درمان عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است. در این روش، با استفاده از یک لیزر قدرتمند، بافت‌های نازکی از سطح قرنیه چشم حذف می‌شوند تا شکل آن‌ها تغییر کند و اشعه‌های نور به درستی بر روی شبکیه متمرکز شوند.

در ابتدای عمل لازک، پزشک یک برش روی سطح قرنیه چشم ایجاد می‌کند و سپس یک لیزر قدرتمند بر روی بافت‌های زیرین سطح قرنیه اعمال می گردد تا شکل قرنیه تغییر کند. سپس برش ایجاد شده با یک شیار قابل جدا شدن در سطح قرنیه به سمت بالا باز شده و قطعه‌ای از بافت حذف می گردد. در پایان، برش قابل جدا شدن به جای خود باز می‌گردد و بافت قرنیه دوباره به هم می‌چسبد.

عمل لازک معمولاً برای درمان نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم در افراد بالای 18 سال به‌کار می‌رود. با این حال، پیش از اقدام به عمل لازک، بهتر است با یک پزشک چشم پزشک مشورت کنید تا بررسی کاملی از سلامت چشم شما انجام شود و تصمیم نهایی در خصوص مناسب‌بودن این روش برای شما گرفته شود.

دلایل اصلی برای استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

بعد از عمل لازک، قرنیه چشم شما به سمت بهبودی تغییر شکل می‌دهد و برای به حداکثر رساندن نتایج درمانی و حفاظت از چشم‌های خود، استفاده از عینک آفتابی بسیار مهم است. در زیر دلایل اصلی استفاده از عینک آفتابی پس از عمل لازک بررسی شده:

خروج از نسخه موبایل